Přebírání osmiválce Tatra pro generála Jeremenka. Automobil odevzdal Josef Veřmiřovský v Krakově v roce 1945. černobílé foto je z archivu muzea Fojtství
Přebírání osmiválce Tatra pro generála Jeremenka. Automobil odevzdal Josef Veřmiřovský v Krakově v roce 1945. černobílé foto je z archivu muzea Fojtství
Vícemístný osobní automobil NW typ B s baldachýnem náleží do skupiny nejdůležitějších akvizicí padesátých a šedesátých let 20. století. Typově pochází s třiceti kusové série vyráběné v letech 1901-1904, a proto veškeré akvizice do roku 1914 jsou vzácné. Dodnes si tento sbírkový předmět drží primát nejstaršího originálu kopřivnické sbírky automobilů TATRA, protože symbolicky stál na počátku typologické řady, a to až do realizace repliky prvního automobilu Präsident dokončené v roce 1977. Automobil do sbírek získán…
Motivem rozměrné olejomalby akademického malíře Josefa Treuchela je pohled na jeho rodnou Kopřivnici. Život Josefa Treuchela je s tímto městem úzce spjat, není proto divu, že podobných pohledů vytvořil velké množství. Tento je výjimečný svou výraznou expresivní výtvarnou stylizací. Malba je vystavena v Lašském muzeu.
Jedna z expozic Lašského muzea je věnována také tvorbě místního lidového umělce Františka Rajnocha (1892-1967). Rajnoch pracoval celý život v kopřivnické Tatře jako svářeč a zámečník. Ve svém volném čase se pak věnoval vytváření drobných litinových plastik převážně s motivy čerpajícími tematicky z jeho okolí (beskydská krajina, lidové zvyky, Tatra atd.). Plastika Čína varuje! byla vytvořena speciálně pro výstavu Nové Československo, která v roce 1951 objela několik čínských měst včetně Pekingu a…
Velkou olejomalbu, která je součástí sbírek Lašského muzea, namaloval Zdeněk Burian v roce 1959. Jedná se vlastně o autoportrét, na kterém Burian krom sebe zobrazil i svou manželku Františku.
Stavba repliky Präsidenta vyplynula z potřeby absence originálu prvního automobilu Präsident, který je v originálním provedení součástí sbírek Národního technického muzea v Praze již od roku 1919. Hlavním důvodem bylo, že v Kopřivnici scházel exponát, který stojí na počátku typologické řady. Rozhodujícím impulsem k realizaci bylo odmítnutí výpůjčky originálu ze strany NTM v Praze v roce 1972 k 75. výročí výroby automobilů v Kopřivnici. Stavba repliky byla oficiálně schválena 1. března 1974. Na počátku se odehrálo pátrání…
Zde nám můžete napsat vaše postřehy, názory nebo otázky.
Nechte nám kontakt na vás a ozveme se vám
AdresaZáhumenní 367/1
Kopřivnice, 742 21
Telefon +420 556 808 422