Z NAŠEHO ARCHIVU

70 let města Kopřivnice

70 let města Kopřivnice

V rámci oslav 70. výročí povýšení Kopřivnice na město se rozhodla radnice vydat knihu mapující novodobou historii města automobilů. „V předchozích letech vznikaly publikace, které byly věnovány historii Kopřivnice, ovšem chyběla kniha, která by se zabývala výhradně historií novodobou. Výročí, které Kopřivnice letos slaví, se nám jevilo jako ideální proto, aby něco takového vzniklo,“ okomentoval důvod vydání knihy s názvem Kopřivnice 70 starosta města Miroslav Kopečný.  Jak název napovídá, publikace Kopřivnice 70 je věnovaná dění…


S Tatrou pro pivo

S Tatrou pro pivo

Ve dvacátých a třicátých letech 20. století Tatra dodávala speciálně upravená užitková vozidla pro Velkopopovický pivovar, který patřil do koncernu rodiny Ringhofferů. Zejména se jednalo o typy TL 4, T 24, T 43/52, především však varianty typové řady T 27. Některé dodané automobily měly speciálně upravenou korbu s označením „a lá Popovice“ vycházející z potřeb zákazníka


Tatra 77

Tatra 77

Poměrně obvyklá historická fotografie s aerodynamickou Tatrou typu T 77 byla podle evidenčních záznamů pořízena v roce 1935. Náleží ke skupině fotografií, které vznikly v září 1935 v pražském městském prostředí, avšak konkrétní místa se běžně neuváděla. Tato fotografie byla vyfocena v pražské vilové čtvrti - Osada Baba, která je dnes cenným souborem funkcionalistických vil vznikající od počátku třicátých let 20. století. Vilu na fotografii navrhl architekt František Kerhart pro Ing. Břetislava Peřinu a jeho manželku Marii v letech…


Malé Tatry na Radhošti

Malé Tatry na Radhošti

V roce 1923 se ve sportovních soutěžích u nás a v Evropě začala objevovat Tatra typu T 11, první s tatrováckou koncepcí podvozku. Fotografie dokumentuje návrat z vítězství v Polské jízdě spolehlivosti (Raid Samochodowy) v roce 1924. Můžete zde vidět původní Poustevnu (Schutzhaus), která zanikla v roce 1981 a na jejím místě byl postaven televizní vysílač. V pozadí se nachází kaple sv. Cyrila a Metoděje na Radhošti.Závodníci na fotografii zleva: Ferdinand Hanzelka, Richard Müttermüller a Josef Veřmiřovský.


Izolační nemocnice (100 let)

Izolační nemocnice (100 let)

V březnu letošního roku uplynulo sto let od otevření izolační nemocnice v Kopřivnici. V provozu byla krátce a jediné, co po ní zůstalo, je místní pojmenování „Špitálky“, dnes známé již jen mezi pamětníky. Poprvé se o zřízení nemocnice hovořilo v prosinci 1907 u příležitosti blížícího se šedesátého jubilea panování císaře Františka Josefa I. Náklady byly ovšem natolik vysoké, že ani vozovou továrnou přislíbený příspěvek padesát tisíc korun stavbu nerozhýbal. Po tříletém úsilí padl návrh požádat o propůjčení některé z továrních budov,…


NW typ B

NW typ B

Na snímku z roku 1967 představujeme jeden ze známých muzejních exponátů NW typ B vyrobený v roce 1901. Fotografie byla pořízena v průběhu oslav k 70. výročí zahájení výroby prvního automobilu v Kopřivnici.Poznáte hocha na snímku?


100. výročí Jaroslava Pavelky

100. výročí Jaroslava Pavelky

Patřil k nejznámějším tatrováckým závodníkům poválečného období a celý profesní život spojil s automobilkou TATRA. Pracoval v ní od poloviny třicátých let, kde se dostal ke zkušebním jízdám. Po druhé světové válce se však prosadil jako úspěšný tatrovácký závodník na vozech T 600, T 602 Sport, T 607 Monopost a později také na  T 603. Poprvé za volant soutěžního vozu usedl ve Velké soutěži Jeseníky v roce 1949. Vynikajících výsledků dosáhl za volanty vozů T 602 a T 607, se kterými vítězil v letech…


T 613 na Pustevnách

T 613 na Pustevnách

Vážení návštěvníci,Jelikož nás v současnosti nemůžete v muzeu navštívit, tak pro Vás připravujeme nahlédnutí do muzejních sbírek a archivu prostřednictvím internetu. Dnes Vám představujeme pravděpodobně dosud nepublikovanou fotografii s oranžovou tatrovkou typu T 613, která byla pořízena na Pustevnách - s pohledem na ještě původní a nevyhořelou turistickou chatu Libušín. Diapozitiv mohl být pořízen v první polovině sedmdesátých let 20. století. Srovnejte sami, kolik se toho od té doby změnilo.


Karel Čapka

Karel Čapka

Záznamy o tom, kdo vlastnil první motocykl v Kopřivnici se rozcházejí. Podle jedněch to byl cukrář Rudolf Čapka, podle druhých jeho bratr Karel. Mělo se jednat o stroj rakouské značky Puch. Technický nadšenec Karel Čapka jej přestavěl na motorové sáně, s nimiž absolvoval výpravu směrem na Štramberk. Neslavný konec těchto saní nastal, když bylo při jejich údržbě potřeba v kůlně posvítit svíčkou. Následný požár nenávratně poškodil motor saní. Karel Čapka se nenechal odradit a stal se z něj uznávaný…


Masarykova lípa

Masarykova lípa

V neděli 7. března 1920 proběhl v Kopřivnici tábor lidu k uctění 70. narozenin prvního československého prezidenta T. G. Masaryka. Setkání pořádala rada městyse Kopřivnice společně se sdruženými politickými stranami a spolky. Jako trvalý památník této oslavy byla před měšťanskou školou zasazena Masarykova lípa. Poté, co byl na náměstí v roce 1928 postaven Masarykův pomník, byla lípa přesazena za něj, kde se jí však nedařilo a po čase uschla.


Zůstaňte ve spojení

Zde nám můžete napsat vaše postřehy, názory nebo otázky.

Kontaktní formulář

Nechte nám kontakt na vás a ozveme se vám

Kontakt

AdresaZáhumenní 367/1
Kopřivnice, 742 21