Hans Ledwinka s Erichem Überläckerem v Salcburku, 15. 10. 1933

Devadesáté výročí zkušební jízdy s prototypem Tatry 77 v rakouských Alpách

14 - 17. 10. 1933

Před devadesáti lety se ve ve dnech 14 - 17. října 1933 konala zkušební jízda s prototypem Tatry 77 do rakouských Alp, která odstartovala ve Volešovicích za přítomnosti továrníka Hanse Ringhoffera. Samotné jízdy se účastnil šéfkonstruktér Hans Ledwinka s konstruktérem Erichem Überläckerem, který se na vývoji aerodynamických tatrovek výrazně podílel. Z dochovaného fotoalba lze vyčíst, že trasa z Holešovic směřovala do Salcburku, podél řeky Salzbach a středověkého hradu Werfen vzdáleného asi 40 km od Salcburku (15. 10. 1933) až do obce St. Johann v Pongau (562 m. n. m.). Další den cesta pokračovala do Štýrska přes Liezen, Admont (640 n. m.) a poslední den dokumentuje průjezd vysokohorským průsmykem Niederalph (1261 m. n. m). do Sneebergu ve východním Rakousku (2076 m. n. m.). Cílovým místem byla Vídeň, konkrétně v továrně na Simmeringu. První prototyp Tatry 77 na fotografii se vyznačuje zejména tím, že má půlené čelní okno, kterým se od výsledného provedení modelu T 77 liší. Rovněž se liší tvarováním postranních větracích průduchů v zadní části vozu. Dodnes se z tohoto prototypu dochoval motorový agregát s nápravou, který je vystaven v expozici Technického muzea. Oficiálně byl první model aerodynamické limuzíny představen 5. března 1934 na Autosalónu v Praze.

 

Michaela Bortlová

V Kopřivnici 16. října 2023




Galerie

Zůstaňte ve spojení

Zde nám můžete napsat vaše postřehy, názory nebo otázky.

Kontaktní formulář

Nechte nám kontakt na vás a ozveme se vám

Kontakt

AdresaZáhumenní 367/1
Kopřivnice, 74221