Muzeum v Kopřivnici nabízi stálé expozice:
Stavba repliky Präsidenta vyplynula z potřeby absence originálu prvního automobilu Präsident, který je v originálním provedení součástí sbírek Národního technického muzea v Praze již od roku 1919. Hlavním důvodem bylo, že v Kopřivnici scházel exponát, který stojí na počátku typologické řady. Rozhodujícím impulsem k realizaci bylo odmítnutí výpůjčky originálu ze strany NTM v Praze v roce 1972 k 75. výročí výroby automobilů v Kopřivnici. Stavba repliky byla oficiálně schválena 1. března 1974. Na počátku se odehrálo pátrání po původní výkresové a technické dokumentaci, fotografiích a hodiny pracovních příprav. Původních výkresů se dochovalo 59, které konstruktéři detailně překreslili na 1146 dílčích výkresů a sestav. Jen této činnosti věnovali 9600 konstrukčních hodin. Realizaci řídila jedenáctičlenná skupina a celkem se na ni podílelo asi 600 zaměstnanců. Celkem se stavbě repliky věnovalo na 27 000 pracovních hodin. Nový motor se poprvé rozběhl 9. 8. 1976 v dílně Technického muzea. U příležitosti prezentace repliky, se v Kopřivnici naposledy objevil originál Präsidenta. Oba automobily se společně projely v parku u Šustalových vil v Kopřivnici dne 27. 2. 1977. Od té doby je replika nedílnou součástí sbírky. Technicky, materiálově a vizuálně odpovídá stavu, ve kterém originál v květnu 1898 vyjel na první dálkovou cestu do Vídně, kde zůstal ve vlastnictví Rakouského automobilového klubu.
Ve dvacátých a třicátých letech 20. století Tatra dodávala speciálně upravená užitková vozidla pro Velkopopovický pivovar, který patřil do koncernu rodiny Ringhofferů. Zejména se jednalo o typy TL 4, T 24, T 43/52, především však varianty typové řady T 27. Některé dodané automobily měly speciálně upravenou korbu s označením „a lá Popovice“ vycházející z potřeb zákazníka
Zde nám můžete napsat vaše postřehy, názory nebo otázky.
Nechte nám kontakt na vás a ozveme se vám
AdresaZáhumenní 367/1
Kopřivnice, 74221
Telefon +420 556 808 422